سیر سیاه چیست ؟

شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که سیر سیاه چیست ؟ و چگونه تولید می‌شود. یک فرآورده از سیر تازه است که تحت شرایطی (با دما و رطوبت خاص) در طی 60 الی 90 روز تخمیر می‌شود. پس از طی این دوره سیر حالت ژله ای پیدا می‌کند، مزه آن شیرین شده و رنگ آن سیاه می‌شود. همچنین ضمن حفظ خواص سیر به علت داشتن مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول، فلاونوئیدها، مشتقات تترا هیدرو β-کاربولین و ترکیبات ارگانوسولفور از جمله S-allyl-cysteine و S-allyl-mercaptocysteine در مقایسه با سیر تازه بسیار مفیدتر و دارای ارزش غذایی بالاتری است. در جهان سیر سیاه به عنوان یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین فرآوری های سیر شناخته شده است و در مقایسه با سیر خام ، دارای رنگ معمولی سیاه ، طعم شیرین و بافت جویدنی و بدون بو می‌باشد.

موارد استفاده سیر سیاه

در گذشته سیر سیاه به عنوان یکی از غذاهای سنتی در کشور های شرق آسیا مانند تایلند، کره جنوبی و ژاپن شناخته می‌شد. اما امروزه با توجه به خواص و ارزش غذایی بالایی که دارد در بازار جهانی مورد توجه زیادی قرار گرفته و تقاضای آن به شدت رو به بالاست. همچنین می‌توان آم را به عنوان یک مکمل غذایی به تنهایی میل کرد و نیز امکان استفاده به عنوان چاشنی غذا و طعم دهنده را دارد. همین امر موجب شده تا رستوران های زیادی در اروپا غذاهایی با طعم سیر سیاه را منوی خود اضافه کنند.

 درمان بیماری‌ها با سیر سیاه : 

  • سیر سیاه آنتی اکسیدان و قدرت هضم قوی دارد. حاوی سولفور لینولئیک اسید پلی فنال است و ۱۸ از۲۰ امینو آسید موردنیاز بدن را تامین میکند. خواص آن ۱۰برابر بیشتراز سیر تازه است. از بروز بیماری های قلبی جلوگیری و فشارخون را کاهش می دهد وخون رارقیق می‌کند. همچنین حملات قلبی ولخته‌های خونی و تراکم پلاکت های خونی را کاهش می‌دهد.
  • سیر سیاه ادرار آور است. این نوع سیر چون حاوی پتاسیم است. افرادی که از بیماری های کلیوی و ورم و حفظ آب دربدن رنج می‌برند توصیه می‌شود.
  • کلاژن پوست را بالا می برد. افرادی که مشکلات پوستی دارند از قرمزی و خشکی پوست گرفته تا اکنه وپوریازیس مشکلات مفاصلی بایدسیر خام بخورند.
  •  سولفور موجود در سیر برای ورم مفاصلی و دردهای ماهیچه‌ای مفید است.
  •  سیستم دفاعی را بهبود می بخشد. اگر خیلی زود بیمار می شوید به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدن است، اما با خوردن سیر سیاه مقابل ویروسها و باکتریها بیاستید.
  •  با خستگی مبارزه می‌کند. همچنین برای ورزشکاران و آنهایی که می خواهند مقاومت بدنشان را بالا ببرند توصیه می شود و همچنین با خستگی های مزمن ناشی از کار زیاد یا کمبود خواب مبارزه می‌کند.
  •  بهترین آنتی اکسیدان است. بدون شک  از پیری زودرس جلوگیری می کند. به زودودن رادیکال های آزادکه موجب بیماری های زیادی می شود کمک می‌کند.
  •  بیماری های تنفسی و آسم را درمان میکند و همچنین التهاب گلو حنجره سرماخوردگی و آلرژی را کاهش می‌دهد.
  •  خوردن سیر سیاه مثل نسخه طبیعی در کاهش استرس موثراست اعصاب را آرام و بابی خوابی و بدخلقی مبارزه می‌کند.
  •  از خواص دیگر آن می توان به کاهش کلسترول، ضد سرطان ومبارزه با یبوست نام برد.

One thought on “سیرسیاه چیست؟

  1. علی رضایی میگوید:

    سلام با تشکر از شما من سیرسیاه رو از شما خریداری کردم بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
مشاوره تلفنی پوست صورت و بدن
مشاور تلفنی چاقی و لیفت صورت
مشاور تلفنی مو و ریش
پشتیبانی سفارشات پیامک
پشتیبانی سفارشات واتساپ
پیگیری سفارشات آنلاین