قوانین و مقررات


استفاده از سایت و فروشگاه تریبا به هر شکل، به معنای آگاهی و قبول شرایط مندرج در این بخش است؛ از این رو خواهشمند است موارد زیر را مطالعه فرمایید. توجه داشته باشید که ثبت سفارش در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل همه شرایط و قوانین این فروشگاه از سوی کاربر است و شرایط و قوانین مندرج، به عنوان توافق‏‌های قبلی به حساب می آید. اصول و رویه‏‌های این سایت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط خواهد بود.

معرفی واژگان و اصطلاح ها

​- فروشگاه : فروشگاه اینترنتی تریبا ؛ به آدرس https://treeba.ir می باشد.

– مشتری یا کاربر: به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود اعم از شماره موبایل ، ایمیل ، اطلاعات شخصی و آدرس ثبت شده در بخش حساب کاربری ، به ثبت سفارش اقدام کند. آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در اطلاعات کاربری خود ثبت می‌کند، به عنوان آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی مورد تایید مشتری به حساب می آید و تمام مکاتبات و پاسخ‌های مربوطه از آن طریق صورت می‌گیرد.

– سفارش : محصولات یا کالاهایی است که مشتری انتخاب می کند و با افزودن آنها به سبد خرید قصد خرید آنها را دارد.

– روز کاری : به معنی شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثناء تعطیلات رسمی است و اما در این سایت همه سفارش‏‌ ها ، همه روزه بررسی می‌‏شوند ( اما ارسال کالا به پست پس از غیرتعطیل انجام خواهد شد) . در ضمن مشتریان امکان سفارش گذاری و استفاده از وب سایت را در هر ساعت از شبانه روز خواهند داشت.

شرایط و قوانین سایت و ارسال کالا

اطلاعیه مهم شماره 1 : اطلاعیه مهم: سفارشاتی که تاریخ ثبت آنها تا ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ باشد، کالای آنها تا قبل از تعطیلات نوروز تحویل اداره پست میگردد. لازم به ذکر است که از بعد تاریخ اعلام شده طبق چارت شرکت تامین کننده محصولات، بسته بندی و ارسال میگردد. بنا بر اعلام شرکت حداقل زمان ارسال سفارشات از تاریخ ۲۰ اسفند ماه حداقل ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان میبرد، از این رو پیشبینی لازم را به عمل آورید.

اطلاعیه مهم شماره 2 : زمان تحویل محصولات پرفروش به علت محدودیت در تولید و تقاضای بالا گاهی ممکن است، تحویل سفارشات بیشتر از 7 روز  زمان ببرد. در این شرایط توسط تیم پشتیبانی از طریق تماس تلفنی خدمتتان اعلام میشود.

​- لازم است که مشتریان در هنگام ثبت سفارش اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد نمایند ، در غیر این صورت مسئولیت بروز هرگونه مشکل و زیان احتمالی بر عهده ایشان است. علاوه بر این ، سفارش های ثبت شده تنها به شخص معرفی شده در فرم اطلاعات مشتری ، ارسال و تحویل داده خواهد شد ؛ شخص معرفی شده می تواند شخص کاربر و یا فرد مورد تایید وی باشد.

– به منظور سهولت در ثبت سفارشات ، بهتر است مشتری اقدام به ثبت نام کرده و در قسمت حساب کاربری من > آدرس‌ها ، آدرس و مشخصات پستی را برای ثبت سفارشات بعدی ثبت (و یا ویرایش) نماید.

– موارد مورد نظر خود را هنگام ثبت سفارش در قسمت “توضیحات سفارش” مطرح نمایید تا در هنگام ارسال سفارش در نظر گرفته شود

نکات ارسال بسته پستی :

  • بدلیل اینکه کار ما صرفا فروش مستقیم محصولات از شرکت تامین کننده به عموم مردم است ، سفارشاتی که در سایت خریداری و ثبت خواهند شد ، نام نماینده فروش (که در قسمت درباره ما سایت درج شده) بعنوان خریدار ، روی فاکتور قرارداده شده در بسته درج خواهد شد، این نام صرفا نام سفارش دهنده محصولات از شرکت خواهد بود (زیرا اطلاعات هویتی این نام مورد تایید و توسط شرکت احراز هویت گردیده است).
  • توجه نمایید که در قسمت توضیحات  گیرنده روی بسته پستی ، نشانی گیرنده (خریدار سایت تریبا) یا تحویل گیرنده کالا درج خواهد شد.
  •  داخل بسته پستی ،  فاکتوری با مشخصات زیر قرار خواهد گرفت: شماره فاکتور ، تاریخ خرید ،مشخصات فروشنده (نماینده مستقل فروش ) ،  لیست کالاهای خریداری شده با تعداد  ، بارکد خرید ،  و نشانی گیرنده ( خریدار ) به همراه توضیحات
  • در روش ارسال پستی با پست جمهوری اسلامی ایران ، بنا به اینکه بسته های پستی توسط شرکت بیز (با پست سفارشی ) از تهران ارسال خواهند شد ، بدلیل سفارشات بالا و شرایط موجود ممکن است زمان ارسال و تحویل بسته به پست ، ممکن است از 3 تا 6 روز کاری زمانبر باشد ، پس از این بابت پیش بینی لازم را بعمل آوردید.
  • چنانچه بهنگام تحویل کالا از پست در رابطه با نام نماینده فروش درج شده روی بسته پستی به مشکلی بر خوردید کافیست ، کارت شناسایی درج شده در صفحه درباره ما را به مامور پست نشان دهید تا صحت خرید شما از سایت و نمایندگی بیز را تصدیق کند.
  • حتما نام تحویل گیرنده را در قسمت تسویه حساب وارد نمایید تا مورد فوق بوجود نیاید.

دیگر نکات ثبت سفارش

– در حال حاضر نحوه‌ی پرداخت هزینه سفارش بصورت اینترنتی (درگاه پرداخت سایت با کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب) و یا بصورت واریز به حساب امکان پذیر می‌باشد

– پشتیبانی سایت می‌تواند پس از ثبت سفارش توسط مشتری ، در صورت نیاز  برای تکمیل فرآیند خرید و یا هر گونه تناقص ، با مشتری تماس حاصل کند.

– در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه سایت به پایان برسد ، حتی پس از سفارش‌‏گذاری مشتری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای وب‌سایت تریبا محفوظ است.

– در صورت عدم موجودی لحظه ای در انبار، سفارشات پس از 3 تا 7 روز کاری تامین و ارسال می شود (اطلاع رسانی از طریق پیامک یا تماس به اطلاع مشتری خواهد رسید)

– در صورت مشکل در تامین کالا، سفارشات پس از گذشت زمان انتظار (بند قبلی) لغو و مبلغ  (طی 12 الی 24 ساعت) مسترد می گردد.

– پس از تکمیل سفارش و دریافت پیامک آماده سازی محصولات ، امکان لغو سفارش وجود نخواهد داشت!

– چنانچه در فرآیند خرید از درگاه پرداخت و بازگشت به سایت مبلغی از حساب مشتری کسر گردید و یا فرآیند با مشکل روبرو شد ، مشتری در اسرع وقت می‌تواند نسبت به پیگیری با پشتیبانی سایت تماس حاصل کند.

– در صورت بروز هرگونه مشکل در پردازش نهایی خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری و یا هر گونه مشکل در درگاه پرداخت اینترنتی ، مبلغ پرداخت شده تا  72 ساعت کاری به حساب مشتری بازگشت داده خواهد شد.

– توجه داشته باشید که شماره 30008666993415 یا 300088103373 شماره‌ای است که وب‌سایت تریبا از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (sms) ارسال می‌کند.

– وضعیت سفارشات (اعم از آماده سازی و کد رهگیری و…) از طریق پیامک به مشتری ارسال خواهد شد ، همچنین کاربر می‌تواند به بخش حساب کاربری من ، قسمت سفارش‌ها مراجعه و از وضعیت سفارش اطلاع یابد.

بازگشت کالا

– مشتری موظف است در هنگام دریافت سفارش در حضور پیک سطح شهر و مامور پست اقلام سفارش را با فاکتور سفارش چک نماید و از صحیح و سالم بودن کالا مطمئن شود و پس از تایید موارد ذکر شده، سفارش خود را تحویل گیرد. بدیهی است امضاء و تائید شما به مامور پست یا پیک سطح شهر به منزله دریافت سفارش کالاهای سفارش به صورت کامل و سالم تلقی می‌گردد و پس از آن فروشگاه اینترنتی تریبا هیچ‌گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. و حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود نسبت به تعداد اقلام سفارش و سلامت کالا سلب می نماید.

– ضمنا توجه فرمایید بسته پستی ارسالی نباید مخدوش یا خیس باشد.

– اما با این وجود فروشگاه تریبا این امکان فراهم نموده تا کالایی که شرایط بازگشت را داشته باشد تا 7 روز  پس از تحویل و دریافت ، این شرایط در صورتی امکان پذیر است که اشکال یا ایرادی در خود کالا وجود داشته باشد ، یا کالا با اطلاعات مندرج در وب‌سایت مطابقت نداشته باشد یا کالا با کالای درخواستی مطابقت نداشته باشد!

  • تبسره : مشکلات و خرابی بسته ناشی از طرف پست را شامل نمی‌شود.

– بازپس گیری کالا در تمام شهرها از طریق پست و توسط مشتری (با هزینه مشتری به آدرس مقصد پشتیبانی سایت که آدرس برای شما ارسال خواهد شد) انجام می پذیرد.

  • تاکید می شود بازگردانی باید به آدرس اعلامی که توسط پشتیبانی به شما داده می شود ارسال انجام گیرد (نه آدرس شرکت و فرستنده مندرج روی بسته)
  • برای بازگشت کالا حتما هماهنگی لازم با پشتیبانی سایت صورت گیرد.
  • بازگردانی محصولات بدون هماهنگی نتیجه ای در بر نخواهد داشت و قابل پیگیری نخواهد بود.

– برگشت وجه پرداختی تا 2 روز کاری پس از تعویض کالا توسط وب‌سایت تریبا و به صورت پرداخت آنلاین سایت یا  کارت به کارت انجام خواهد پذیرفت.

– برای اطلاع از نحوه بازگشت و تعویض کالا می توانید از طریق راه های ارتباطی شرح داده شده در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید .

موارد مهم در خرید :

  • موجودی کالاها طی بازه زمانی 8 ساعته توسط API بررسی شده و در صورت تایید شارژ میشود. با این حال ممکن است، برخی از محصولات پرتقاضا با کمبود موجودی روبه رو شوند. در چنین شرایطی پس از ثبت سفارش تیم پشتیبانی از طریق تماس تلفنی موارد را به مشتری گزارش خواهد داد.
  • سفارشات از 24ساعت تا حداکثر 36 ساعت پس از ثبت، بسته بندی میگردد.
  • تاریخ خرید درج شده بر روی مرسوله برابر با تاریخ بسته بندی میباشد.
  • با توجه به نرخ ارز و وارداتی بودن برخی اقلام فروشگاه و تامین آن توسط شرکت های وارد کننده هرگونه نوسان قیمت، توسط تیم پشتیبانی به مشتری اعلام میگردد. سفارشاتی شامل افزایش قیمت نخواهند شد که کد بسته بندی برایشان ارسال شده باشد.

لطفا هر گونه سوال و یا مشکلی را از طریق تیکت پشتیبانی و  یا شماره واتساپ و یا شماره تماس های صفحه تماس با ما در میان بگذارید ، پاسخگوی شما خواهیم بود 🙂

سپاس از همراهی شما