چگونه از اصالت کالا مطمئن شویم؟

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ، برای استعلام اصالت کالا میتوانید به سه روش اقدام نمایید

  • استعلام از طریق ارسال پیامک
  • استعلام از طریق سامانه سازمان غذا و دارو
  • استعلام از طریق تلفن گویا

استعلام اصالت کالا از طریق ارسال پیامک

در این روش شما ابتدا بایستی کد 20 رقمی شناسه رهگیری یا همان UID را به سامانه پیامکی 200008822 پیامک کنید، تا پاسخ استعلام محصول برایتان ازسال شود و از صحت اصل بودن کالا مطمئن شوید.

64555422222

توجه داشته باشید بر روی برچسب اصالت هر کالایی نیز شماره پیامک جهت استعلام درج شده است. شماره های مورد تایید سازمان غذا و دارو عبارت است از، 100008822 ، 200008822 و 300008822 میباشد. هرگونه شماره غیر از این موارد مبنی بر جعلیبودن آن محصول است.

استعلام اصالت کالا از طریق سامانه سایت غذا و دارو

شما میتوانید با مراجعه به سایت www.ttac.ir از دو طریق، از اصل بودن محصول آرایشی و بهداشتی خود مطلع شوید.

5465151 1 1

شما در این سایت با استفاده از کد 20 رقمی شناسه رهگیری یا همان UID و همچنین با چهار عدد چهار رقمی کد اصالت، که بایستی زیر یک لایه نازک بر روی برچسب اصالت بسته محصول قرار گرفته باشد از اصل بودن محصول باخبر شوید.

استعلام اصالت کالا از طریق شماره تلفن گویا

بر روی برچسب اصالت کالا در کنار شماره سامانه پیامکی یک شماره تلفن گویا درج شده استو این شماره تماس، شماره تلفن گویا نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی میباشد. این شماره میبایست 021-6185 باشد.

هرگونه شماره پیامک و یا شماره تلفنی که به جای شماره های یاد شده درج شده با شد جعلی است.

استعلام سیب سلامت

شما با وارد نمودن شماره پروانه ساخت بهداشتی محصولات که معمولا بر روی برچسب اصالت محصول موجود است، میتوانید از صحت و اعتبار سیب سلامت درج شده روی محصول اطمینان حاصل کنید. سامانه جهت استغلام اعتبار سیب سلامت www.fdacrm.ir میباشد.

توجه در هنگام خرید اینترنتی

ضمن تشکر از شما و آرزوی مفید بودن این مقاله برایتان، توجه شمارا به چند نکته مهم در خرید های اینترنتی جلب میکنیم، تا خدایی نکرده فریب افرد سود جو و دزد را نخورید.

این روزها خیلی از کسب و کارها به سمت فضای مجازی و اینترنت کشیده شده است. به جهت در دسترس بودن همگانی وسعت این فضا زمینه برای افراد مکار و حیله‌گر فراهم شده تا با معتبر نشان دادن خود و معرفی محصولاتی اقدام به دریافت مبالغ میکنند. که در نهایت نه محصولی در کار است و نه شخصی که مبلغ را برگرداند.

و اما شکایت…

از آنجایی که پیگیری روند قضایی کاری دشوار، هرینه بر و وقت گیر است. مسلما اکثر افراد بیخیال مبلغ از دست رفنه میشوند. اما نکته تاسف انگیز ماجرا اینجاست که فرد مال باخته نسبت به کل این فضا بد بین شده(البته حق هم دارد) و نه تنها خود بلکه نطر دیگران را نیز نسبت به خرید اینترنتی منفی میکند.

اما همین فرد با رعایت چند نکتع میتوانست محصول مورد نیاز خود را از فردی معتبر دریافت کندو نکاتی که با کمی توجه قابل شناسایی است. در ادامه خصوصیات افراد دزد فضای مجازی برایتان بیان میکنیم.

خصوصیات دزدهای فضای مجازی

  • فرد دروغگو معمولا از دادن مدارک شناسایی و معلوم شدن هویت خود امتناع میکند.
  • فرد دروغگو شماره کارت مشخصی ندارد.
  • عدم داشتن شماره تماس پاسخگو یکی از نشان دهنده های فرد دروغگو است.
  • نداشتن آدرس و کد پستی از دیگر علائم جعلی بودن کسب و کار آن شخص است.

اما تیم تریبا با داشتن آدرس و کد پستی مشخص و همچنین دریافت نماد اعتماد الکترونیکی زمینه را برای شما عزیزان فراهم نموده تا خریدی بر پایه امنیت و اعتماد را تجربه کنید.

در لیست زیر میتوانید برترین محصولات فروشگاه اینترنتی تریبا را مشاهده نمایید.

 

دیدن فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
مشاوره تلفنی پوست صورت و بدن
مشاور تلفنی چاقی و لیفت صورت
مشاور تلفنی مو و ریش
پشتیبانی سفارشات پیامک
پشتیبانی سفارشات واتساپ
پیگیری سفارشات آنلاین